ceramika-reklamowa-15892-sm.jpg

Ceramika reklamowa – kubki

Ceramika reklamowa
Ceramika reklamowa

Wśród wielu rozmaitych przedmiotów, które można określić mianem gadżetów reklamowych, poczesne miejsce zajmują wyroby ceramiczne. Skąd ta wyjątkowość? Przede wszystkim wynika ona z faktu, że z ceramiki wytworzyć można bardzo wiele przedmiotów. Różnorodność jest w marketingu cechą bardzo istotną, ponieważ umożliwia dotarcie do bardzo wielu potencjalnych klientów, z których każdy cenić może nieco inne walory gadżetów. Jakie wyroby ceramiczne są najpopularniejsze? Przede wszystkim te przedmioty, które wykorzystywane są w kuchni. Wśród nich zaś najpopularniejsze są kubki.

Kubki są przedmiotami o dwóch głównych zastosowaniach. Pierwszym, oczywistym, jest możliwość picia za ich pomocą nich napojów. Drugim zastosowaniem jest funkcja ozdobnicza.

Ceramika reklamowa ma to do siebie, że z założenia jest efektowna. Dotyczy to zarówno kształtu samego w sobie, jak i ewentualnych ozdób, w tym nadruków. To samo dotyczy kubków. Są one eleganckie, efektowne, posiadają często nietypowy kształt lub niecodzienne nadruki. Wszystko to są ich cechy wspólne. Jakie jednak są różnice między kubkami?

Przede wszystkim największe różnice występują w kwestii dostosowania kubków do danej grupy odbiorców. Jeśli takie dostosowanie występuje, decyduje o kształcie oraz nadrukach na kubku. Ceramika reklamowa z założenia jest przygotowywana w celu dotarcia do bardzo precyzyjnie wyselekcjonowanej grupy docelowej. Taką grupą mogą być dzieci, kobiety, mężczyźni, przedstawiciele określonego zawodu, osoby wykonujące konkretną formę aktywności (np. turyści), itp. Każda z tych grup ma nieco inne oczekiwania i potrzeby, dlatego kubki dostosowane do nich są nieco inne. Różnice to przede wszystkim treści nadruków.

Ponadto kubki różnią się tym, czym wszystkie przedmioty, tzn. kształtem, rozmiarem i kolorem. Ceramika reklamowa jest jednak z reguły bardzo starannie przygotowywana, dlatego nie może być tu mowy o przypadku. Każdy szczegół, rozłożenie barw także, jest zaplanowany i spełnia konkretną rolę.

Kubki dzielą się także na te z dodatkowymi elementami, jak wieczko, dodatkowy uchwyt, itp., oraz te bez dodatkowych elementów. Tutaj także ważna jest docelowa grupa odbiorców. Np. dzieci lubią kubki z dodatkami, dorośli raczej wolą bez.